Приспособи се или умри!
Публикувано на: 30 Мар 2008, 14:18
iPhone се продава вече близо година и едва ли дори гуру от калибъра на Стив Джобс би си правил илюзии, че на пазара на мобилни телефони можеш да оцелееш толкова дълго, разчитайки на един-единствен продукт. Анонсирането на новия софтуер, който през юни ще се гарира директно върху всеки от ябълковите телефони, обаче е заявка за проникване сред все по-широка аудитория. Това може да се окаже поредният умел ход, който да задържи и дори увеличи дяла на iPhone на американския и на световния пазар, който за момента расте убедително като цяло. По данни на Canalys - компания, анализираща хай-тек индустрията - за четвъртото тримесечие на 2007 г. телефонът на Apple се нарежда на второ място по продажби сред "умните" мобилни устройства в САЩ със своите 28%. Пред него са само предложенията на RIM с 41%, а в дъното на класацията се червят Palm с 9%, Motorola със 7% и всички останали, взети заедно, с 15%. Въпреки че тези данни са впечатляващи, още по-главозамайващ е делът, който стилният телефон на Apple държи при използването на мобилни браузъри на територията на САЩ. По данни от Net Applications за февруари 2008 г. 71% от интернет сърфирането през преносими устройства е било извършено чрез Safari - браузърът, вграден в iPhone.