Непризната гаранция

Това е мястото за обсъждане на всичко свързано с iPhone, което не може да бъде причислено към по-тясно специализираните подфоруми - информация, новини, аксесоари, въпроси, спорове и всичко друго, за което се сетите, свързано с мобилния апарат на Apple.
stilman44
Мнения: 2
Регистриран на: 05 Апр 2013, 11:09

Непризната гаранция

Мнение от stilman44 »

Здравейте! Първата ми тема тук, за съжаление в следствие на нещо негативно и неконструктивно. Потърсих за сходни теми, но единствената, която намерих е доста стара и не съм убеден за актуалността на информацията в нея.

Проблемът ми е следният - на телефона ми (16gb Iphone 4, закупен от М-тел 11.2011 с двегодишен договор и гаранция за целия период) преди десетина дни се появи лилаво петно в единия от горните ъгли на дисплея с диаметър 2-3 милиметра. Естествено, първата ми реакция беше да го занеса в някой от офисите и от там на сервиз. Няколко дни след процедурата с мен се свързва техник и ми съобщава, че гаранцията ми не е валидна и няма да ми я зачетат, ако искам извънгаранционна поправка ще трябва да заплатя 390 лв. Причината - единият от трите LCI индикатора, този на Power Plug-a на дъното на телефона бил, цитирам, "леко розов", дори не червен.

В този момент, осъзнавайки в колко абсурдна ситуация се опитват да ме вкарат, аз проведох 2-3 минутен разговор с техника, задавайки най-нормални въпроси относно "гаранцията", която всъщност се оказа никаква гаранция. Нещата, които успях да измъкна от него като оправдания след много сконфузено мрънкане бяха следните:

1. Политиката на производителя (Apple) била да не валидира гаранция на устройства дори със един единствен светнат LCI сензор.
2. Тъй като ми е известно, че стандартната гаранция на Apple е 1 година, а към момента се намирам във втората година на договора ми, удължението на тази гаранция до срок от 2 години е в следствие на ЗЗП
3. Телефона ми е много добре пазен и поддържан (думи на техническото лице) и дори и той не може да ми каже как според него се е активирал сензора, при условие, че аз съм хиляда процента убеден, че устройството не е било ж пряк контакт с вода или други течности, само ме увери, че няма как да е дефектен.
4. Няма да ми оправят телефона, нито ще ми го заменят с нов, като отново цитирам: "С Вас май няма да се разберем, господине!"

Толкова за разговора ми с техническото лице. Сега към актуалните за мен въпроси, ако някой може да даде отговор дори на някои от тях, ще съм много благодарен.

1. Ако гаранцията на Apple е 1 година и втората година в следствие на ЗЗП не се покрива от тях, а от дистрибутора, защо се опитват да ми излязат с номера, че политиката на Apple е такава. Не се ли опитват да прехвърлят топката в тяхната градина и клиенти, които не са наясно с тези неща да не си търсят правата?

2. Известно ми е, че политиката на Apple относно активирани LCI е такава, но с тази подробност, че след многото оплаквания от клиенти с паднала гаранция при един единствен активиран сензор и последвалия Class Action Suit в Щатите, Apple променят и без това неясните си условия, като правят така, че гаранцията пада единствено когато има доказани щети по телефона в следствие на допира с течности и\или корозия по частите на устройството. Такива по моя телефон не са установени (отново думи на техническото лице). Защо тогава не се спазват тези неща от техниците тук?

3. Какви изобщо са отношенията на Apple с официалните им дистрибутори и има ли възможност да изпратя телефона ми в сервиз, който не е директно обременен от бизнес отношенията си с М-тел, с цел втора експертна оценка? И ако в един такъв евентуален сервиз се установи нарушаване на гаранционните ми условия от страна на дистрибутора, може ли Apple да им наложи някакви санкции или поне да ги накара да зачетат подписаната от тях гаранция?

4. Защо никъде в договора или гаранционна карта не е описано наличието на тези LCI индикатори и тяхното значение. Излиза, че те са най-важното нещо в поддръжката на телефона,а никъде не е описано как да се предпазиш от едно евентуално активиране на някой от тях, особено този изложен на външни влияния. Бидейки неинформиран за споменатото в момента на предаването на телефона ми за с ервиз в офис на М-тел, не съм си направил труда да проверя индикатора(този, който може да се провери и без отваряне) лично,а имайки предвид нашата любима държавна действителност, съм склонен да вярвам, че сладура от сервиза може и сам да ми светне индикатора с цел прескачане на задълженията си по гаранцията. Съмнявам се в случая да е така, но все пак...

5. Търсейки сходни проблеми из нет-а, попаднах на няколко теми, в които хора със много по-сериозни проблеми са получили нови или подменени телефони, други пък са имали сходни проблеми с моя. На какво да го отдам - въпрос на настроение на техниците, спедиторски проблеми и липса на конкретните модели в наличност (моят Iphone 4 вече не се предлага, отдавна най-ниския модел е 4s), или чисто и просто различно тълкуване на проблема в различните сервизи?

6. Телефонът ми е перфектно поддържан, облечен е в хибриден калъф от силикон и пластмаса, със пластмасови плъгове за всичките входове, предоставени от производителите на калъфа, screen/panel протектори и т.н. Признавам си, че плъговете за входовете почти не съм ги ползвал, но ако знаех за индикаторите нямаше да ги сваля. В този контекст, как въобще е стигнала вода до индикатора, че да го активира? Четох, че LCI индикаторите могат да бъдат компроментирани при работни условия в рамките на зададените нормални такива от Apple. Отново, защо подобна абсурдна ситуация може да ти направи гаранцията невалидна?

7. Последният ми въпрос е свързан с КЗП, макар че силно се надявам да не се стига до там. Но ако се стигне до подобни стъпки от моя страна, искам да съм максимално подготвен. С тази цел, ако някой е имал контакти с тях ще се радвам да науча подробностите около едно такова приключение и с каква доза успех можем да се похвалим ние, крайните потребители.

Това е от мен, дано темата не се види твърде дълга за четене на потребителите във форума, защото искрено се надявам на още малко конкретна информация преди да навляза по-дълбоко в дебрите на разправиите с "любимите" на всички М-тел.
Последно промяна от stilman44 на 05 Апр 2013, 14:39, променено общо 2 пъти.
Аватар
donchos
Мнения: 356
Регистриран на: 16 Юни 2011, 12:23

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от donchos »

Това с индикаторите им е най-честият номер. Ако телефонът е при теб,погледни дали не са розови,макар че аз мисля,че стават направо червени. На една позната 4с-а и беше мокрен,беше падал в локви и спря да му работи екранът, в следствие на което от М-ТЕЛ и го подмениха с рефърбишед,в смисъл,че не бяха обърнали въобще внимание на сензорите за влага.
Stay hungry,stay foolish!
- Steve Jobs
Аватар
Alxx
supporter
Мнения: 1315
Регистриран на: 09 Дек 2008, 21:28
Местоположение: dev/null

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от Alxx »

Втората година ремонтът е за сметка на ментел, няма общо с Епъл. Направи си изводите. Пиши на КЗП - състоянието на тези сензори трябва да се описва в протокол при приемането на телефона в сервиз.
"Мисля-значи съществувам"
stilman44
Мнения: 2
Регистриран на: 05 Апр 2013, 11:09

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от stilman44 »

Благодаря за отговорите, макар и по-кратки от тези, на които се надявах!

@Alxx - КЗП ще бъде последната стъпка, предпочитам да се разбера човешки с тях, тъй като ,ако трябва да съм честен, от услугите им съм доволен до момента,а съм им клиент от над 10 години. Точно заради това ме щипе още повече, понеже вместо да ме тачат като дългогодишен източник на финикийски знаци за тях, те откровено се опитват да ме прецакат.

@donchos - точно за това говорех по-горе, някои телефони са били заменяни в много по-лошо състояние от моя и при видни нарушения на гаранционните условия, докато за моето устройство се вдига гюрлутия за един единствен "леко розов" сензор.

След малко отивам да си взема телефона от офиса на М-тел и от там направо в локалния сервиз (Пловдив, преди това го изпратиха до София). Там пак ще си поговоря с тях и ще се опитам да ги убедя в правотата си, но честно казано не тая големи надежди за разбиране от тяхна страна. Ще напиша какви са резултатите в последствие.

Продължавайте с коментарите, както казах, разчитам на тях за по-добра осведоменост по темата.

Мисля да пусна същата тема и в bgiphone.com, стига да не е проблем за някой от тукашните админи?
Аватар
DanteIX
Мнения: 380
Регистриран на: 06 Авг 2010, 12:17

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от DanteIX »

Ментел редовно правят тоя номер. Тея сензори се активират и от силна влага,пот и така нататък. Активирания сензор не значи, че телефона е мокрен.

Гаранцията на Епъл е 1г от деня в който телефона е излязъл от завода. Ментел са дебили.

Ако сензора е активиран това се пише в приемния протокол. Ако телефона има следи от течност (червен) (ръжда, мухъл ака бала) Гаранцията отпада. Не при активиран сензор (розово).

С Ментел неможеш да се разбереш с добро. Ходи в КЗП.
iPhone 8+ 64GB
iPad Mini 16GB WiFi
iPad Pro 9" 32GB WiFi
iMac, i7, 1TB fusion, 750 GT Sierra
Не съм джейлвал, не джейлвам, няма и да джейлвам!!!
Аватар
donchos
Мнения: 356
Регистриран на: 16 Юни 2011, 12:23

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от donchos »

Не съм много сигурен,но гаранцията на Епъл не започва ли от деня на първата активация на телефона?
Stay hungry,stay foolish!
- Steve Jobs
Аватар
DanteIX
Мнения: 380
Регистриран на: 06 Авг 2010, 12:17

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от DanteIX »

Мне, имаше някъде възможност да провериш от кога ти важи заводската гаранция.

Освен ако не говорим за различни гаранции.
iPhone 8+ 64GB
iPad Mini 16GB WiFi
iPad Pro 9" 32GB WiFi
iMac, i7, 1TB fusion, 750 GT Sierra
Не съм джейлвал, не джейлвам, няма и да джейлвам!!!
Аватар
donchos
Мнения: 356
Регистриран на: 16 Юни 2011, 12:23

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от donchos »

Имах предвид тази едногодишната гаранция на Епъл,защото примерно телефонът ми се водеше произведен декември,а гаранцията на Епъл започна на 17 Януари,когато го активирах за пръв път.
Stay hungry,stay foolish!
- Steve Jobs
Аватар
DanteIX
Мнения: 380
Регистриран на: 06 Авг 2010, 12:17

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от DanteIX »

donchos написа:Имах предвид тази едногодишната гаранция на Епъл,защото примерно телефонът ми се водеше произведен декември,а гаранцията на Епъл започна на 17 Януари,когато го активирах за пръв път.
може и аз да се бъркам но на жена ми 3Gs-а го активирахме март а от Криеитив ми казаха че заводската важи до декември.
iPhone 8+ 64GB
iPad Mini 16GB WiFi
iPad Pro 9" 32GB WiFi
iMac, i7, 1TB fusion, 750 GT Sierra
Не съм джейлвал, не джейлвам, няма и да джейлвам!!!
Аватар
Alxx
supporter
Мнения: 1315
Регистриран на: 09 Дек 2008, 21:28
Местоположение: dev/null

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от Alxx »

След като е купен от ментел, докога и кому дава Епъл не ви бърка. Данте е 100% прав - ментел са пълни дебили, но не само те. Избий си от главата лоялност към фирма - нейната цел е да смъква от твоя гръб, коректно или не. Бъди лоялен само към себе си, особенното когато иде реч за потребителски права. Това, за сензорите ти го написахме двама човека - няма ли протокол за оглед при приемане, спокойно можеш да твърдиш пред КЗП, че ментел ЛЪЖАТ!

П.П. Сензорът, който е истинският критерий за мокрене(а, не влага) е почервеняването на разположения вътре в телефона, върху основната платка. Освен това, дисплеят е един вид стъклопакет от няколко пласта и там вода няма как да попадне.
"Мисля-значи съществувам"
irena0505
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Апр 2013, 13:35

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от irena0505 »

Здравейте, извинявам се предверително на автора на темата, че ще я използвам и аз за съвет. Накратко проблемът ми е следния: На 20.03.2013г. закупих от Технополис Видин телефон IPHONE 5. Същата вечер телефонът дефектира - появи се жълто петно на дисплея - и на другия ден го въртахме за рекламация. Вчера след посещение от моя страна в магазина получих отказ от гаранционно обслужване, като ми беше предоставен протокол от сервиз Creative Center, че на базата на огледа е установено, че устройството има хардуерен проблем с дисплея, но при оглед на вътрешността на телефона е установена липса на винтове /върху някаква платка - уточнението е от магазина/, поради което устройството не може да бъде сервизирано гаранционно. Отказах да получа неремонтирания телефон и пуснах жалба в КЗП. Моля за мнение, предвид спецификата на устройството и обстоятелството, че съм го притежавала в рамките на часове, възможно ли е телефонът да бъде отворен в домашни условия и с подръчни средства и как евентуално да докажа, че не е отварян. От магазина ми показаха снимка на отворения телефон като доказателство, че липсваг винтчета /аз лично нищо не видях, защото нямам претенции да разбирам/. Дайте някакви идеи какво друго да предприема!
Аватар
DanteIX
Мнения: 380
Регистриран на: 06 Авг 2010, 12:17

Re: Непризната гаранция - Iphone 4

Мнение от DanteIX »

irena0505 написа:Здравейте, извинявам се предверително на автора на темата, че ще я използвам и аз за съвет. Накратко проблемът ми е следния: На 20.03.2013г. закупих от Технополис Видин телефон IPHONE 5. Същата вечер телефонът дефектира - появи се жълто петно на дисплея - и на другия ден го въртахме за рекламация. Вчера след посещение от моя страна в магазина получих отказ от гаранционно обслужване, като ми беше предоставен протокол от сервиз Creative Center, че на базата на огледа е установено, че устройството има хардуерен проблем с дисплея, но при оглед на вътрешността на телефона е установена липса на винтове /върху някаква платка - уточнението е от магазина/, поради което устройството не може да бъде сервизирано гаранционно. Отказах да получа неремонтирания телефон и пуснах жалба в КЗП. Моля за мнение, предвид спецификата на устройството и обстоятелството, че съм го притежавала в рамките на часове, възможно ли е телефонът да бъде отворен в домашни условия и с подръчни средства и как евентуално да докажа, че не е отварян. От магазина ми показаха снимка на отворения телефон като доказателство, че липсваг винтчета /аз лично нищо не видях, защото нямам претенции да разбирам/. Дайте някакви идеи какво друго да предприема!
o0 какво значи липса на винтове? Всеки сервиз при приемането на устройството може да каже дали е или не е отварян. какви са тези глупости? Какво пише в приемо предавателния протокол от Технополис?
iPhone 8+ 64GB
iPad Mini 16GB WiFi
iPad Pro 9" 32GB WiFi
iMac, i7, 1TB fusion, 750 GT Sierra
Не съм джейлвал, не джейлвам, няма и да джейлвам!!!
irena0505
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Апр 2013, 13:35

Re: Непризната гаранция

Мнение от irena0505 »

Ами няма приемо-предавателен протокол, само някакъв документ, наречен рекламация №/дата, проблемът, заради който е върнат продукта и описание какво е предадено. В протокола от сервиза пише, че е извършен оглед за наранявания, следи от течност и неоторизирани намеси. хардуерни и софтуерни тестове, при което се е установило, че устройството има хардуерен проблем и при огледа е установена липса на винтове във вътрешността на телефона. Трябваше ли да има приемо-предавателен протокол при рекламацията? И не е ли нормално като е отворен телефона, за да се види какъв е проблема да има липса на тези винтове? Така описано означава, че за всеки един уред може да се откаже рекламация, като го разглобят и снимат.
Аватар
DanteIX
Мнения: 380
Регистриран на: 06 Авг 2010, 12:17

Re: Непризната гаранция

Мнение от DanteIX »

Така , трябвало е да има разбира се. Друго: Огледа за физическа намеса , следи от наранявания се прави при приемането на продукта в твое присъствие.
Ако открият такива ти се показват преди да се запишат в приемо предавателния протокол. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Сега спокойно можеш да изкараш, че тези проблеми са възникнали по вина на сервиза (липсата на винтчетата). Аз лично се съмнявам да липсват. Щеше да хлопа, трака ала бала. Пълни глупости! Ръчкай КЗП за това и не ги оставяй на самотек, понеже и те са охлюви!
iPhone 8+ 64GB
iPad Mini 16GB WiFi
iPad Pro 9" 32GB WiFi
iMac, i7, 1TB fusion, 750 GT Sierra
Не съм джейлвал, не джейлвам, няма и да джейлвам!!!
Аватар
jigita
Мнения: 73
Регистриран на: 03 Ное 2009, 23:02
Местоположение: София

Re: Непризната гаранция

Мнение от jigita »

Това с липсващите винтове звучи много съмнително.За първи път чувам за подобно нещо.Да не си носил телефона другаде преди това.
Относно проблема на stilman44 , ако не се оправят нещата по съответния ред , пусни ми на лично телефон за връзка ,защото мога да помогна .Както и от къде е купен телефона.
Политиката на всички Бг оператори е такава ако могат пробват да те метнат.
Iphone 5- 6.0.2- Iphone 4 5.1.1
PC-Sandy Bridge-Windows 7
PC 2-Hackintosh
The New Ipad 32 gb + 4G
irena0505
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Апр 2013, 13:35

Re: Непризната гаранция

Мнение от irena0505 »

Благодаря за отговорите. Телефонът е купен от Технополис Видин предишната вечер. При мен е бил по-малко от 24 часа. Още вечерта се появи жълтото петно на дисплея и следващия ден го върнах в магазина. Не съм добре технически, жена съм, и дори нямам представа дали в този телефон има винтчета или болтчета. Нарочно написах, че е купен от Видин - при проблем със стария ми Iphone 3G, във Видин никой не се нае да го прави, така че за една нощ едва дали съм намерила кой да го отвори и да тръгне да му подменя софтуера /така ми казаха в магазина/. А и няма никаква логика да дадеш 1400 лв. за телефон, на който току-що е започнала да му тече гаранцията и да го отвориш. А и за какво да го отварям - като го отворя какво ще му направя - сигурно ще изтържа с нокът жълтото петно? Според мен и от самия магазин не вярват, че е отварян, но казват, че такова е мнението на сервиза и те нямат никаква вина. Въпросът е аз как да докажа, че не е отварян. При това положение може да се отказва гаранция за всички уреди с този мотив - че има неоторизирана намеса - какво им пречи в сервиза да го огворят да го снимат и готово!
Аватар
DanteIX
Мнения: 380
Регистриран на: 06 Авг 2010, 12:17

Re: Непризната гаранция

Мнение от DanteIX »

Айде са жена била не разбирала... оправдания. Просто не оставяй КЗП на самотек, защото жалбата ти има вероятност да замине в трета глуха. Опитват се да те метнат.
iPhone 8+ 64GB
iPad Mini 16GB WiFi
iPad Pro 9" 32GB WiFi
iMac, i7, 1TB fusion, 750 GT Sierra
Не съм джейлвал, не джейлвам, няма и да джейлвам!!!
Аватар
Alxx
supporter
Мнения: 1315
Регистриран на: 09 Дек 2008, 21:28
Местоположение: dev/null

Re: Непризната гаранция

Мнение от Alxx »

Ще ти кажа две-три неща, които да споменеш пред КЗП:
1. Технополис НЕ Е представител на производителя и не може да ти дава само 12 месеца гаранция. Тяхната гаранция е търговска и не може да е по - малка от 24 месеца, т.е. продават в нарушение.
2. iPhone 5 НЯМА външни винчета и не е пригоден за отваряне от потребител. Малко хора са в състояние да го отворят, без да оставят външни следи.
3. Вероятно тъпанарите от техношит, са се опитали да му правят нещо и после са го препратили в Криейтив, където логично са намерили намеса и са издали мнение. Не е невъзможно, техношит да са ти продали ползван и преопакован апарат, имайки предвид в коя държава живеем.

Един господин в КЗП, взима доста присърце оплакванията свързани с iPhone и 100% ще ти обърне внимание, стига да се мотивираш правилно в оплакването.
"Мисля-значи съществувам"
Публикувай отговор