Мтел:Българите предпочитат Smart-фони пред Iphone
Маргарита Йорданова
-Г-н Майерхофер вече сте на пазара в България 15 години, как се промени той за този период?
-О, промяната е огромна. Всъщност ежегодно нещата се изменят толкова бързо. Работим в най-динамичната и вълнуваща индустрия, в която можем да правим бизнес. Когато започнах работа преди 15 години най-важното беше да имаме добър GSM- апарат и гласова връзка. Днес не можем да си представим живота без SMS, MMS, мобилен интернет и Smart-фон и мултимедийни телефони. Различните устройства се усъвършенстваха толкова много, че станаха неразривна част от нашето ежедневие. Всъщност няма база за сравнение вече.
-Що се отнася до Smart-фоните, говори се, че в България те всъщност се доста некачествени и са китайско производство.
-Това е пълна лъжа. Разбира се много от производителите имат заводи в Китай и ние напрактика внасяме тяхната стока. Причина за това е, че работната ръка там е по-евтина. Но в България има Smart-фони на всички компании - Nokia, Samsung и др. На практика внасяме телефони от всички доставчици и те отговарят на добро качество и са конкурентни дори на Iphone.
-А има ли интерес у нас към Iphone?
-Iphone все още са прекалено скъпи, както и услугите, които се предлагат с тях. Затова и предпочитаните от българските клиенти са Smart-фони. Като пример най-продаваният наш апарат в момента е Samsung Galaxy(smart phone).
-Какво всъщност е ръководещо при закупуване на телефон за българина?
-Мисля, че това е микс от най-добри функции и цена. Разбира се, че цената е много важна за българския клиент, но също така се търсят и добри, качествени телефони с различни функции, затова и в момента Smart-фони са предпочитани.
-В момонета икономическата ситуация не е лека. Как се отрази тя на компанията ви и какво ще се случи в бъдеще?
-Естествено цялата телекомуникационна индустрия бе повлияна от кризата. Макроикономическите условия в страната ни повлияха и доведоха до спад в приходите. Средно свиването на приходите е 10%. Ние все още сме много силни и се надяваме, че цялостната икономическа ситуация ще се подобри до началото и средата на другата година. Разбира се, че в такъв момент да предлагаш най-добрата цена е много важно, но според мен това не е достатъчно. Хората търсят и качество.
Източник :
http://www.economynews.bg/index/viewarticle/nid/12000/
П.П. Сигурно и Майерхофер шмърка
