iPhone вече с паневропейска гаранция!

Какво ново и интересно се случва около iPhone, iPod touch и Apple... Всякакви новини и слухове около мобилното устройство, продукти и приложения свързани с него и всичко останало по темата.
Аватар
TheSoldier
Мнения: 63
Регистриран на: 26 Авг 2009, 15:37
Местоположение: Варна

iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от TheSoldier »

Положението на Apple пред ЕС е на път да се подобри. Reuters съобщава, че европейските антитръстови регулатори са решили да прекратят две разследвания свързани с iPhone, след като Apple е направил нови промени в политиката си. Едните от тях засягат облекчаването на условията за разработване на приложения и вече ви съобщихме за тях. Другата промяна е свързана с гаранционното обслужване на iPhone, което досега не беше възможно в друга страна освен в тази в която е купен смартфона. Според Европейската комисия, Apple вече поддържа международна гаранция за територията на ЕС, което трябва да улесни потребителите на устройството. Комисията прекратява двете разследвания. Интересно е, че в случай на нарушаване на европейските антитръстови закони, Комисията има правото да глоби компаниите с глоби на стойност до 10% от приходите им в световен мащаб.

http://www.reuters.com/article/idUSTRE68O0RU20100925
iPhone 5 / iOS 7.0
Аватар
TheSoldier
Мнения: 63
Регистриран на: 26 Авг 2009, 15:37
Местоположение: Варна

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от TheSoldier »

По принцип би трябвало Глобул да го поправят(или заменят), но не знам защо аз също се съмнявам Глобул да направят нещо... поне докато не ги накажат от КЗП.
iPhone 5 / iOS 7.0
Аватар
uomoto
Мнения: 1141
Регистриран на: 22 Май 2010, 19:46

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от uomoto »

Globul няма да ти го сменят.
ventoman
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Яну 2010, 17:57

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от ventoman »

Не знам поста ми дали е за тук, но да ви споделя моята случка днес с GERMANOS.

Закупих си на 5'ти октомври 2010г. около 17'00ч. новия iPhone 4 от GERMANOS. След като установих на 6'ти октомври 2010г. че има фабричен дефект, днес на 7'ти октомври 2010г. около 13'00ч. отидох да го рекламирам. Дефекта се изразява в това, че в горния край на телефона, от лицевата страна, между стъклото и металната лайсна има боклук. По скоро изглежда, че не е добре изрязаха металната лайсна и от нея стърчи щръпка метал. Ако не е това, просто има някаква метална част може и винтче да е, която надига. Стъклото седи под напрежение и видимо седи огънато на дъга. Процепа е почти милиметър.

Любезните служители половин час го гледаха, като малумни, но дефекта е видим от километър. Нямаше как да претендират и почнаха да разиграват цирка който вече веднъж го гледах. Предния път беше с HTC HD2 с изгоряли над 7 пиксела. и още толкова светещи. Това седем дена след като купих HTC'то.

Почна управителя да звани по телефони и ми заяви че няма как да го сменят, защото политиката на фирмата не го позволява. Единствения варянт е да го ремонтират в техния сервиз. Поисках си да ме впишат в регистъра за рекламаций. Да ми издадът подпечатан документ в който да опишат, че ми предлагат само този варянт за решение на проблема. Вкрайна сметка им го оставих да се учат на него. Не съм за тези 1299лв. който им дадох, но нормално ли е това според вас. Телефон с видим фабричен дафект, за не малко пари. Да се дървжат заядливо, да ми се надсмиват защото не бях добре облечен. Да ми задават подигравателни въпроси какво съм работел. Да ми се присмиват като ми казват "Какво си мислиш, мислиш че ще ти го сменим ли? Лъжеш се! Метай го там в торбата да го пращам в сервиза."

Чудно ми е в какво ли външно състояние ще ми го върнат като го оставих и без прашинка на него. Почувставах се погурчен и обиден. Адски изнерве. За пореден път ме накараха да играя по свирката им. Ще имам ли някакви права, ако ми върнат телефона ударен или одраскан?

Както казах, не съм за тез пари, ще си купя нов. GERMANOS ме загубиха като клиент, като си взема отдемонтирания телефон и GLOBUL. Всеки месец плащам над 200лв. сметки и имам адски много входящи обаждания. Всяка година правех оборот на GERMANOS за над 10 000лв. Те ще загубят, а аз лично съм погнусе от тях.

Ще се радвам всеки който има възможност, да си закупи телефона от друго място, а не от GLOBUL.

http://media.snimka.bg/7344/020942418-big.jpg
alehin
Мнения: 4
Регистриран на: 01 Окт 2010, 22:14

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от alehin »

Еми така е като не слушате :-S НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ГЛОБУЛ-ГЕРМАНОС - Правят ни на маймуни бе хора, не разбирате ли - НЕ ИМ ДАВАЙТЕ ПАРИ - само така ще се научат не от жалби не от разправии, а като НЯМА СУХО ЗА ТЯХ - само тогава.
fatix
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Окт 2009, 12:35

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от fatix »

Нз за Айфон, но преди година с един приятел, който имаше купен от германия айпод, отидохме в магазина на Епъл на Раковска и с касовата бележка от Германия ни го смениха с нов, заради дефект на батерията след 6 месеца ползване. Силно се надявам, че като си купя Айфон от Англия да ми го оправят или сменят в Епъл като в нормална държава.
Аватар
Cristensen
Мнения: 26
Регистриран на: 26 Фев 2008, 05:54
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от Cristensen »

ventoman колко време ти бавиха телефона в сервиза, и какво стана в крайна сметка сменихали ти го?
iPhone 4 - IOS 4.2.1 - Globul
intruder
Мнения: 654
Регистриран на: 15 Авг 2008, 18:12
Местоположение: Варна

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от intruder »

@ventoman Малко късно се включвам в темата ама те издадоха ли ти писмен документ, че не могат да ти го сменят? От скромния ми опит със служителите на МТел/Глобул/Германос мога да споделя, че глупаци има навсякъде, но има и коректни продавачи, които се стремят в крайна сметка клиента да е доволен. За съжаление по-често попадаме на некадърници, но единствения начин да се отървем от тях е да си търсим правата до последно. Ако не ти го върнат в подходящ вид веднага пусни жалба в Германос, жалба в КЗП и писмо до Apple.
sbonkov
Мнения: 50
Регистриран на: 17 Авг 2010, 22:15
Обратна връзка:

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от sbonkov »

intruder написа:@ventoman жалба в КЗП и писмо до Apple.
И на мен ми мина подобна идея.
Защо не пишеш едно писмо да Ейпъл, интересно ми е дали ще предприемат нещо.
Все пак Германос и Глобул може да се каже че са лицето на Ейпъл за БГ, като предлагат техните продукти .
iPhone 4 16GB
Аватар
legaliziran
Мнения: 47
Регистриран на: 28 Май 2009, 15:23
Местоположение: Австрия, Виена

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от legaliziran »

Хора, сънародници. Възползвайте се на 100% от, че сте в дъражава членка на ЕС. Има си европейски директиви на които са подчинени всички 27 членки на съюза. На господина който му е дефектирала 4/ката купена от Германос. Щом е в рамките на седмица след датата на фактурата са задължени да му го сменят с нов или върнат парите. Щом европейската комисия за защита на потребителя има спогодба с Ейпъл за международна гаранция на територията на ЕС. Значи всеки един официален представител на Apple във всичкистрани от ЕС трябва да Ви ремонтира, замени или каквото трябва Вашето устройство, стига то да е купено от държава членка.

Аз лично съм изкарал доста време като служител на Глобул и Германос (преди Глобул да купи Германос). Наистина ни учеха, че клиента няма права. И в никакъв случай да не заменяме или връщаме пари. Но ето Ви един съвет от мен. Аз като съм си в БГ и имам подобен проблем като на господина с дефектиралия iPhone 4. Нищо не предприемам в самия търговски обект без да е дошъл адвоката ми. След като се представи с адвокатска легитимация, нещата се променят. :)) В негово присъствие правиме каквото правиме и така...

За всяка покупка си заслужава да си търсим правата. А още повече за такава която е над 1000 лв.

Докато се съгласяваме, мълчим и след това оплакваме по форумите. Тия наглеци Глобул, М-тел, Германо и тн. Ще ни правят на маймуни.
Отклююване чрез имей на iPhone заключени към Австрийските оператори: A1, Orange, 3, и T-mobile.
ventoman
Мнения: 2
Регистриран на: 03 Яну 2010, 17:57

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от ventoman »

Нямам много време за компютъра, но да дам разяснение каво се случи макар и с закаснение.

Телефона отиде на сервиз. След седмица ми се обадиха да отида да си го взема. Като отидох в магазина ми казаха че не отварят iPhone и телефона ми е сменен. Дадоха ми го в старата кутийка, но найстина чисто нов телефон, с друг сериен номер и небеше активиран. Огледах го, и го взех. Вързаха го към itunes и ми го дадоха да го доогледам.

Първия телефон който взех беше 38'ма седмица и беше с 4.1. Сменения 31'седмица и с 4.0.2 Подразнихсе и както тъкмо се нервирах и си го държах, нещо ме одраска от страни. Гледам аз и какво да видя. Там кадето казват че е проблемното място с антените, пак между предното стъкло и металната лайсна, стърчеше нещо като фолио. Доста дебело с розовеникав цвят. Твърдо та чак кат ти влезе под ноката при чоплене свят ти се завива. Малумника от магазина след като пет минути го чопли и не можа да го махне, хвана едно макетно ножче да го реже. Развиках му се и му казах да го праща на сервиз. Първо пак се заяде като ми каза че това вече ще може да го оправят. Както и да е чаках седмица и половина и ми се обадиха да отида да си взема телефона, че са го сервизирали. Отивам аз дават ми го, гледам аз фолио не стърчи, гледам няма следи от макетно ножче. Питам ги, как го оправиха като iPhone не отварят. А мочето този път беше друг ми отговори. Аааа не, той отново е сменен. Вкаам си браво. Най накрая изкараха телефон без външен дефект. Като втория телефон го пратихме на сервиз още с лепенките и третия с тях и за това не можах да разбера че е сменен. Та връзват третия iPhone към itunes. Дава ми го гледам 26'та седмица и 4.0 Дали защото не разбирам или не знам какво, изключих го и го прибрах в кутията. Казах им че няма да го взема, че нама да взема телефон с три месеца по-стар като производство. Писах три листа жалба като описах че не съм съгласен да плащам такса по картата с договора която реално не ползва.

Въпроса ми е, този телефон като е с три месеца по-стар като производство може ли като хардуер да е по-кофти и да има проблем с обхвата, защото първия нямаше. И като е все още заключен към глобул, може ли да се ъпдейтне към 4.1 и ще е по-различен ли от първият ми iPhone ?

http://media.snimka.bg/7457/021169918-big.jpg

http://media.snimka.bg/7457/021169925-big.jpg

http://media.snimka.bg/7457/021169912-big.jpg


Днес ми се обадиха от магазина и ми заявиха , че от сервиза са им казали че няма как да ми го сменят. Евентуално да чакам отговор от жалбата. Не съм за скапания телефон, даже се отвратих от него и искам да го продам както си е още чисто нов. Просто ме дразнят тия мушенници и ми се иска да ги побъркам. А заядливото магазинерче ще си получи заслуженото. Така извън нерви никой не ме е изкарвал. Както мога да си ходя почти месец вече без iPhone4 така ще мога и за на пред.

Та дайте савет, да го взимам ли тоя 26'та седмица и да го пускам за продаване или да си ги побърквам с жалби и тн. ?
А по въпроса за правата. Около януари месец така хубаво са ги оправили от КЗП, че са си направили нова политика на фирмата та като си сложим подписа се съгласяваме с нея и им играем по свирката.
Аватар
Cristensen
Мнения: 26
Регистриран на: 26 Фев 2008, 05:54
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от Cristensen »

Много неприятно, и аз миналата седмица оставих моя iPhone 4, но в магазин на Глобул, все още не са ми се обадили. Проблема ми беше, че както си седи изписваше че няма покритие, какво ли не пробвах рестори, смяна на микро сим картата но проблема отново се появяваше. Единствения начин беше да се рестартира апарата и обхвата ставаше отново пълен. Ще видим какво ще става, но няма да се съгласявам да взимам по стар от моя апарат, и той беше произведен 38 седмица.
Не се ли определя от магазина какъв апарат да ти дадат или от сервиза? На мен не ми взеха кутията само гаранцията! Предполагам, че е късмет да попаднеш на коректен служител! Но ако се наложи ще се пускат жалби трябва да си отстояваме правата!
iPhone 4 - IOS 4.2.1 - Globul
Аватар
Cristensen
Мнения: 26
Регистриран на: 26 Фев 2008, 05:54
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от Cristensen »

При мен горе долу се развиха добре нещата, следи около 3-4 дена получих поща че ми е заменен апарата с нов, всичко добре, на следващия ден ми се обаждат да хода да го взема. Отивам аз в магазина и от там ми казват че никой не ми се е обаждал и телефона не е при тях, малко разправии и накрая се оказа, че е пратен в Плевен и от там са ми се обадили.Явно служителката която е приемала апарата е объркала нещо. Та след още 1 ден ми го доставиха вече където трябва.

Апарата беше без кутия но нов, огледах го добре още в магазина, проверих серийния номер, той се вижда на сим - държача, беше с 2 седмици по нов от този който даде дефект новия е 40 седмица а стария беше 38.


Само не ми стане ясно защо от сервиза определят какъв апарат ще си получа, нали го заменят с нов, защо не го дават директно от магазина. ?:-/
iPhone 4 - IOS 4.2.1 - Globul
Аватар
Alxx
supporter
Мнения: 1315
Регистриран на: 09 Дек 2008, 21:28
Местоположение: dev/null

Re: iPhone вече с паневропейска гаранция!

Мнение от Alxx »

Вальо, това че е по - стара седмица, не го прави различен! Хардуерна ревизия не е правена на 4-ката и няма разлика, даже е по-добре че е с 4.0. Само една забележка - искай си кутията към телефона, да отговаря на серийният му номер и им върни старата, искай и попълване на нова гаранционна карта(или редакция на съдържанието), придружено с подпис и печат от магазина.

Знаеш къде да ме намериш, ако имаш зор.
"Мисля-значи съществувам"
Публикувай отговор