Имам проблем с EDGE

Това е мястото за обсъждане на всичко свързано с iPhone, което не може да бъде причислено към по-тясно специализираните подфоруми - информация, новини, аксесоари, въпроси, спорове и всичко друго, за което се сетите, свързано с мобилния апарат на Apple.
sniper
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Дек 2007, 12:48

Имам проблем с EDGE

Мнение от sniper »

От както съм с този телефон (вече два месеца и малко) сметките ми се увеличиха. Първо се чудех от какво може да е, но сега май разбрах. Телефона ми е посточнно свързан с интернет през EDGE, аз бях чел че това е възможно само за абонати на АТ&Т, а аз не съм такъв в момента. Онзи ден на Пампорово имах интернет през EDGE и това Е постояноно ми стой на дисплея, което значи че EDGE ми е включено. Потърсих в ръководството на телефона но не открих от къде мога да изключа EDGE. Моля ако има някой запознат с въпроса да ми каже от къде мога да го спирам и пускам, ако въобще е възможно. Помагайте щото парите отиват на вятъра.
Аватар
GVB
iGVB
Мнения: 1521
Регистриран на: 23 Дек 2007, 12:14
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от GVB »

Само ще кажа това. Ако телефона ти има проблем и сам влиза в интернет Мтел какво са ти виновни първо на първо?
И второ има този бъг телефона и съм го решавал, може да пробваш да зададеш някаква грешна точка за достап от:
Settings -> Network -> EDGE -> APN
и там пишеш нещо няма значение какво и след това излизаш от менюто и си готов ! :)

Поне при мен стана така :).
iPhone 2G 3.1.3 <7E18>|<04.05.04_G> - 8GB
iPhone 5 8.1 Gold (Special Edition) - 16GB
iPhone 5s 8.1 Space Grey NeverLocked - 16GB
Аватар
Sako
Мнения: 17
Регистриран на: 24 Дек 2007, 01:08
Местоположение: Пазарджик

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от Sako »

Става но само за известно време.После пак си намира астройките и пак си ползва EDGE ;)
limo
supporter
Мнения: 4
Регистриран на: 24 Дек 2007, 13:25

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от limo »

Можеш да пробваш да си инсталираш програмка,за да си включваш и изключваш EDGE. Има една на име iToggle.
http://iphone-bulgaria.com/software/%d0 ... b0-iphone/
Тук има много добро описание за програмката.
Аватар
GVB
iGVB
Мнения: 1521
Регистриран на: 23 Дек 2007, 12:14
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от GVB »

Да ама като си спреш EDGE май си спираше и телефонията от много време не съм ползвал iToggle :).
Но най-добре да си пробва сам и да види :).
iPhone 2G 3.1.3 <7E18>|<04.05.04_G> - 8GB
iPhone 5 8.1 Gold (Special Edition) - 16GB
iPhone 5s 8.1 Space Grey NeverLocked - 16GB
Аватар
Sako
Мнения: 17
Регистриран на: 24 Дек 2007, 01:08
Местоположение: Пазарджик

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от Sako »

Трябва да кажа че при мен нищо не действа.Изключвам го,давам грешни настройки кво ли не и след неопределен период от време той пак е включен и наще пак ме навикват че ми е голяма сметката :D
yamahadrums

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от yamahadrums »

Това, че непрекъснато сте свързани през GPRS/EDGE няма никакво значение. Сметката ви се влияе единствено от трафика, който правите. Просто не стартирайте програми, за които е нужен достъп до интернет.
Аватар
foolmastah
Мнения: 57
Регистриран на: 23 Дек 2007, 20:48

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от foolmastah »

Sako написа:Трябва да кажа че при мен нищо не действа.Изключвам го,давам грешни настройки кво ли не и след неопределен период от време той пак е включен и наще пак ме навикват че ми е голяма сметката :D
Ползвайки iToggle трябва ръчно да изключващ EDGE след всеки рестарт на апарата.

Много по-добре е да е изключен, защото иначе точи от батерията, камо ли от сметката ти.
Изображение
Аватар
taf
Мнения: 100
Регистриран на: 24 Дек 2007, 13:39
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от taf »

и още едно въпросче- защо след ъпдейта (до1.1.2) символчето за EDGE до логото на оператора не е буква "Е" , а стана само едно синьо квадратче?(независимо дали е активно или не)
iPhone 8GB - 1.0.2>>>1.1.1>>>1.1.2>>>1.1.4>>>2.0.2>>>2.1>>>2.2>>>2.2.1>>>iPhone 3G (8GB) - 2.2.1>>>3.1.2>>>iPhone 4G - 4.1>>>4.2.1>>>iPhone 4S -5.0.1
ipaqa
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Дек 2007, 01:19
Местоположение: София

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от ipaqa »

sniper написа:От както съм с този телефон (вече два месеца и малко) сметките ми се увеличиха. Първо се чудех от какво може да е, но сега май разбрах. Телефона ми е посточнно свързан с интернет през EDGE, аз бях чел че това е възможно само за абонати на АТ&Т, а аз не съм такъв в момента. Онзи ден на Пампорово имах интернет през EDGE и това Е постояноно ми стой на дисплея, което значи че EDGE ми е включено. Потърсих в ръководството на телефона но не открих от къде мога да изключа EDGE. Моля ако има някой запознат с въпроса да ми каже от къде мога да го спирам и пускам, ако въобще е възможно. Помагайте щото парите отиват на вятъра.
Инсталирай си програмата Services от Installer.Там има опции да си изключиш edge,wi-fi,bluetooth.
Аз така реших проблема с интернета през оператора.
iPhone 3GS 32Gb
Аватар
Adamov
iSupport
Мнения: 1324
Регистриран на: 22 Дек 2007, 20:37
Местоположение: Разлог
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от Adamov »

И аз така правя.Инсталирал съм Services и си спирам EDGE.Когато ми потрябва нет а няма wi-fi на около си го пускам и си върша работа. :)
thoughts are the gun ... words are the bullets
iPhone 6 Plus 16GB Silver (Telenor)
sniper
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Дек 2007, 12:48

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от sniper »

GVB ако не си разбрал подтекста на това за мтел, го казах защото само гледат как да прибират парите на хората, а нищо не правят за услугите си. В никакъв случей не смятам, че те са ми виновни за голямата сметка :roll: . Също така пробвах това с някакви неверни настройки на ASP, но не става, пак си точи от сметката леко полеко. Ще опитам с програмата която ми препоръча Adamov i Ipaqa (Services), дано да се получи.
Аватар
GVB
iGVB
Мнения: 1521
Регистриран на: 23 Дек 2007, 12:14
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от GVB »

Te защото Глобул и Вивател не го правят... ;)
iPhone 2G 3.1.3 <7E18>|<04.05.04_G> - 8GB
iPhone 5 8.1 Gold (Special Edition) - 16GB
iPhone 5s 8.1 Space Grey NeverLocked - 16GB
sniper
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Дек 2007, 12:48

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от sniper »

Тук си много прав. То затова аз и не си сменям оператора, защото всичките са абсолютно еднакви само имат различни имена.
Аватар
GVB
iGVB
Мнения: 1521
Регистриран на: 23 Дек 2007, 12:14
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от GVB »

sniper написа:Тук си много прав. То затова аз и не си сменям оператора, защото всичките са абсолютно еднакви само имат различни имена.
Викаш по-добре старото зло дето му знаем магариите от колкото някое ново :).
iPhone 2G 3.1.3 <7E18>|<04.05.04_G> - 8GB
iPhone 5 8.1 Gold (Special Edition) - 16GB
iPhone 5s 8.1 Space Grey NeverLocked - 16GB
Аватар
Bloody
Администратор
Мнения: 523
Регистриран на: 21 Дек 2007, 15:02
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от Bloody »

Със Services или iToggle трябва да се изключва EDGE след всяко рестартитране или изключване на телефона, защото се активира автоматично и при липса на WiFi и опит за достъп до интернет се използва EDGE връзката, което не е много гот за месечната сметка и джоба на потребителя. А пък плановете за данни на мобилните оператори (с голям трафик) са само за данни, тоест ако си вземете такава отделна карта и я сложите в iPhone няма да можете да говорите през нея. A Всъщност i малките планове, които позволяват да си активирате пакет с определен капацитет за интернет трафик на настоящата карта не са толкова лош избор за потребителите на iPhone... ;)
iPhone 4S 16GB (5.1.1)
Krusell Orbit Black/Red калъф
Аватар
Nikaru
Мнения: 34
Регистриран на: 23 Дек 2007, 18:52

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от Nikaru »

ipaqa написа:
sniper написа:От както съм с този телефон (вече два месеца и малко) сметките ми се увеличиха. Първо се чудех от какво може да е, но сега май разбрах. Телефона ми е посточнно свързан с интернет през EDGE, аз бях чел че това е възможно само за абонати на АТ&Т, а аз не съм такъв в момента. Онзи ден на Пампорово имах интернет през EDGE и това Е постояноно ми стой на дисплея, което значи че EDGE ми е включено. Потърсих в ръководството на телефона но не открих от къде мога да изключа EDGE. Моля ако има някой запознат с въпроса да ми каже от къде мога да го спирам и пускам, ако въобще е възможно. Помагайте щото парите отиват на вятъра.
Инсталирай си програмата Services от Installer.Там има опции да си изключиш edge,wi-fi,bluetooth.
Аз така реших проблема с интернета през оператора.
Телефона се рестартира всеки път, като спреш еджа, тоест трябва да пишеш Пин кода. Това е единственият минус. Иначе ако си на Мтел еджа е постоянно включен и аз първият месец имах 15лв мобилен интернет. Всеки път като рестартираш телефона също трябва да го изключваш от програмата, просто защотото по дефоут е включен и автоматично се конектва.
Хаквам сигнатури...
...съобщението е оставено от Администратора!!!
ipaqa
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Дек 2007, 01:19
Местоположение: София

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от ipaqa »

Аз съм си изключил да ми иска пин код и не ми се рестартира.Но е вярно,че при всеки рестарт трябва да влизам в програмата и да изключвам edge,но вече свикнах :)
iPhone 3GS 32Gb
Аватар
GVB
iGVB
Мнения: 1521
Регистриран на: 23 Дек 2007, 12:14
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от GVB »

Bloody написа:Със Services или iToggle трябва да се изключва EDGE след всяко рестартитране или изключване на телефона, защото се активира автоматично и при липса на WiFi и опит за достъп до интернет се използва EDGE връзката, което не е много гот за месечната сметка и джоба на потребителя. А пък плановете за данни на мобилните оператори (с голям трафик) са само за данни, тоест ако си вземете такава отделна карта и я сложите в iPhone няма да можете да говорите през нея. A Всъщност i малките планове, които позволяват да си активирате пакет с определен капацитет за интернет трафик на настоящата карта не са толкова лош избор за потребителите на iPhone... ;)
Bloody тук не си прав

Ети пакетите на мтел

Легенда:

1. Пакет за данни
2. Месечна такса
3. Включен обем данни
4. Цена на MB над лимита

Код за потвърждение: Избери целия код

  
1. M-Tel Surf 25 MB
2. 9.90лв.
3. 25 MB
4. 0.60 
  
1. M-Tel Surf 250 MB
2. 24.50
3. 250 MB
4. 0.25
  
1. M-Tel Broadband 1500 MB
2. 49.50лв
3. 1 500 MB
4. 0.10

1. M-Tel Broadband 5000 MB
2. 99.50лв
3. 5 000 MB
4. 0.10

Всеки един от тях може да бъде качен на Voice карта, само разликата, е че само първи 25МB може да бъде акт. по телефона. Другите трябва да се отиде до мтел магазин и да се подпише договор.
iPhone 2G 3.1.3 <7E18>|<04.05.04_G> - 8GB
iPhone 5 8.1 Gold (Special Edition) - 16GB
iPhone 5s 8.1 Space Grey NeverLocked - 16GB
sniper
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Дек 2007, 12:48

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от sniper »

Добре, Благодаря на всички който ми помогнаха да разреша проблема си. Мисля, че темата ще бъде полезна за хората, които тепърва ще си купуват този телефон и ще бъдат неприятно изненадани от първите месечни сметки с новия ГЪЗАРСКИ телефон :mrgreen:
shaman
Мнения: 55
Регистриран на: 23 Дек 2007, 23:42
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от shaman »

sniper написа:Добре, Благодаря на всички който ми помогнаха да разреша проблема си. Мисля, че темата ще бъде полезна за хората, които тепърва ще си купуват този телефон и ще бъдат неприятно изненадани от първите месечни сметки с новия ГЪЗАРСКИ телефон :mrgreen:
Хехе... Преди време бях взел за проба една Nokia N95... Това, което прави iPhone-то е нищо в сравнение със сметката, направена от Нокията... Да не говоря, че на iPhone доста по-лесно може да вкл/изкл. различните услуги...
Апропо... аз ползвам iToggle за тази цел и никога не ми е искало рестартиране при превключване на каквато и да е услуга...
Аватар
iFoz
Мнения: 103
Регистриран на: 23 Дек 2007, 17:13
Местоположение: Пазарджик
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от iFoz »

И при мене имаше изненада първия месец.Разминах се само с 30 лв за 4,2мб и последва обаждане към 123 с въпрос дали ще може да ми изключат интернета генерално и последва странен отговор :) "г-не не е възможно телефона ви сам да си намери настройките" т.е мислеше че се шегувам с него. Проблема мисля че си го реших като въведох измислени user name и пасс.Въпреки това от тогва имам свалени към 300к .
iPhone 4
Аватар
labachev
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Дек 2007, 17:42
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от labachev »

Значи проблема според мен е много странен...
Аз имам същия...

Но ето какво се случи при моя опит да си спра GPRS-а...

Всичко започна ето така...

Получавам аз месечната си фактура ... но нещо ми се струва, че е малко повече от обикновено.Хвърлям един по подробен поглед и какво да видя...ми аз имам 6 лв само от пренос на данни(GPRS) .Заглеждам се още по задълбочено и вижте какво открих...

1.Фактурата(или по-точно фрактура за джоба ми) съдържа 13 :o :o :o страници.
2.Вижте какво ме прати в първи клас...
Изображение

Както можете да забележите има доста редчета с пренос на данни...В цялата фактура са към 200

Сещате се какво последва...Обаждане до 123 и съответно свързване с оператор...
Ето и историята на обажданията:

1 път (1 версия на оператор) : Ояснявам проблема, обяснявам какъв е модела на ползвания от мен мобилен телефон, следва свързване с технически отдел...аз чакам около 10-на минути.Оператора се връща на линия.Отговорът е следния."Няма как да спрете автоматично мобилния си интернет.От техническия о-л казаха, че ТОЙ СЕ ДЕАКТИВИРАЛ АВТОМАТИЧНО АКО НЕ СЕ ПОЛЗВА ИЗОБЩО В РАМКИТЕ НА 3 МЕСЕЦА". Освен тази информация ми казаха да отида и до някой магазин на Глобул за да видим как може да се реши проблема по бързо.
НЯмах време да отида до магазин...и реших да позичакам малко...НО след седмица от обаждането ми вече бях натрупал 4.9 МВ :o :o :o :o :o трафик(КОЙТО НЕ СЪМ ПОЛЗВАЛ).И последва ...

2 обаждане(2-ра операторска версия) : Отново обяснявам всичко, НО този път отговора е друг."Отидете до наш магазин и си подайте молба за спиране на GPRS-a.".Викам а ето имало и друг начин.

Отивам до магазин на Глобол и отново разказвам за проблема си :evil: :evil: .Опа обаче в магазина ми казват че такъв формат НЯМА.Аз се изнервих теглих им една дълга и широка за компетентността им в мобилните технологии и си заминах...Обаче след 2-3 дни травика определено започна да ме притеснява(вече имах 8.8 МВ).Обаждам се отново на оператор...

3-то обаждане(3-та операторка версия)Отговора беше : "Спирането на GPRS-услуга не било сред предлаганите от оператора услуги и било невъзможно".Аз вече се зачудих на кого да вярвам и коя е правилната версия.Все пак отново ме опъиха към магазин...
Отивам аз в същия магазин...И зам.управителката(с нея говорих и предния път) ми казва "Направо се очудвам как са ги взели тия хора на работа(операторите)".Беше наистина адски любезна(все пак съм абонат на 4 години) и нписахме молба за спиране...естествено не беше одобрена и съответно без резултат.

Тръгвам си разочарован и супер изнервен от магазина и решавам да званна отново:

4-то обаждане на 123(4-та версия)Разказвам за пореден път проблема(то аз думите наизуст ги научих вече)...И последва следния отговор "Единствения начин е да си спрете номера(демек да се откажа от него) след което да си го пусна отново." Идеята има смисъл и аз отново отивам до магазина(след около 2 часа от предния път).И какво става там обясняват ми че може би така ще стане но, след като си спра номера, трябва да изчакам незнам си какъв период от 3-4 месеца и след това ще мога да си взема номера и то срещу 49 лв!!!!!! :o :o :o . Викам значи за да спра услуга , за която плащам а не използвам трябва да платя...Зам. упр. ми каза , че така се получава...

След 2 седмици ходене по мъките се примирих с проблема...

За тези, които ще ме попитат дали съм го спрял през някои от Services, iToggle или от настройките на телефона да опитах и стрите но без резултат.Също без резултат беше изтирването и въвеждането на грешни насторйки.

Обяснението е следното поне за мен.

Когато нямате наоколо WiFi или при отключване на телефона все още не се е Connect-нало към безжичния и-нет НЕ ПУСКАЙТЕ КАКВИТО И ДА БИЛО ПРИЛОЖЕНИЯ ИЗИСКВАЩИ ИНТЕРНЕТ ВРЪЗКА!!!...
Аз си го обяснявам така...
Ако сте забелязали при липса на на безжичен нет приложенията се оптват да заредят но след това ви казват че няма нет.Демек да спрели сте си GPRS-a. ДА АМА НЕ.Както сами можете да видите в частта от приложената от мен фактура редовете са около 200 в цялата фактура и почти всики са по 5.12 КВ(0.01 лв). Според мен iPhone намира сам настройките за GPRS-a и прави опит за връзка със GPRS -сървъра...обаче той отхвърля опита за connection поради това че нямате коректно въведени настойки.И точно този опит за свързване ми коства 5.12 КВ трафик...

Тъй че проблема е ЯВЕН... а дали е от оператора или телефона смятам че това тепърва ще се изяснява.
iPhone 5 16GB, v. 6.1.2
GT-I9505 16GB
Аватар
Anares
Мнения: 61
Регистриран на: 24 Дек 2007, 12:28
Местоположение: София

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от Anares »

Много странно! След като прочетох темата реших да проверя как стои при мен този въпрос. Промених точката за достъп и опитах да отворя страница в интернет. Отговорът беше следното съобщение: "Safari can't open the page becuse it can't find the server". След него се появи още едно съобщение, което казва 'Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE". Оставих така нещата около час, но по никакъв начин телефонът не можа сам да намери правилни настройки за EDGE. Въпреки това знакът "E" в линията за статус си стоеше, но трафик нямаше.
Аватар
labachev
Мнения: 4
Регистриран на: 25 Дек 2007, 17:42
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Имам проблем с EDGE

Мнение от labachev »

Правил съм тест и на мтел там мисля че няма проблем :(

Опа... с това си отговорих че може да е от оператора :o
iPhone 5 16GB, v. 6.1.2
GT-I9505 16GB
Публикувай отговор